lördag 1 september 2012

Folkets park, Malmö

Folkets park var typ vårt vardagsrum när vi bodde i Malmö, då var vi där så mycket så vi var trötta på det, men nu tycker vi det är mysigt att åka dit då och då. Den här parken har ju verkligen allt, och här kan man hänga ganska länge om man vill. Här finns en stor och bra lekplats med roliga saker både för mindre och större barn, sommartid är arken öppen och man kan titta på djur (får, grisar, kaniner, fåglar mm), här finns en plaskdamm som under vintern istället blir skridskobana, här finns grönytor att sitta på och leka på, äventyrsgolf,  och tom ett litet tivoli med olika karuseller att åka. Och ponnyridning! Och massvis med  arrangemang som loppisar, konserter, fotboll på storbildstv, utomhusbio. mm. mm. mm. Här finns även ett terrarium med apor, ormar och diverse andra djur. Och just det; kängurur och jättesköldpaddor! Och nästan allt är helt gratis! Jag kan inte ge något omdöme om maten på matställena i/kring parken. Det enda stället jag ätit på är Cuba Café och det var väl ärligt talat sådär o inget jag skulle rekommendera men samtidigt var det längesen jag åt där. Även Debaser och Far i hatten har ju mat, men som sagt; har inte testat.

Prisnivå; Det mesta är gratis, Tivoli, terrarium, minigolf o dyl kostar pengar.

Barnvänligt; Ja, verkligen. Och the place to be om man är föräldraledig...

Ta sig hit; Tåget går till Triangeln, smidigt o bra

Göra här; Mysa runt på Möllan tex, eller gå till St Knut, eller mot Rörsjöstan....

Senast besökt; Våren 2012 (äldre bild)

2 kommentarer:

  1. Trevligt att ni trivs hos oss, och tack för uppmärksamheten!

    SvaraRadera
  2. Jag är Helena Julio från Ecuador, jag vill prata gott om Mr Pedro i detta ämne.
    Mr Pedro och hans låneföretag ger mig ekonomiskt stöd när alla banker i min stad avslog min begäran om att bevilja mig ett lån på 500 000,00 USD, jag försökte allt jag kunde för att få ett lån från mina banker här i Ecuador men alla avslog mig eftersom min kredit var låg men med gud nåd fick jag veta om Mr Pedro på en låneplattform så jag bestämde mig för att prova att ansöka om lånet. Med Guds vilja gav de mig ett lån på 500 000,00 USD. Låneförfrågan som mina banker här i Ecuador har tackat nej till, det var verkligen fantastiskt att göra affärer med dem och min verksamhet går bra nu. Maila/kontakta om du vill ansöka om lån hos dem.
    pedroloanss@gmail.com

    SvaraRadera