måndag 27 augusti 2012

Lillaro café
















För mig blev det kärlek vid första ögonkastet på Lillaro café i Förslöv. Vilket ställe! Så mysigt! Det känns inte som om jag med ord kan göra det rättvisa....Jag hittade cafét när jag sökte utflyktsmål närheten av Rannarps strand där en kompis hade hyrt stuga. Hemsidan och bloggen ger ett trevligt intryck och jag blev direkt sugen. Sen såg jag att en bekant hade varit där och tyckte att det var ett toppenställe och då blev jag förstås ännu mer intresserad. Och nu tycker ni kanske att det är långt att åka till Förslöv för att fika, men jag lovar det är värt. Och dessutom är det så fin upp på Bjärehalvön, och är det sommar kan man passa på att bada tex i Vejbystrand som ligger alldeles i närheten, är det tråkigt väder kan man gå på flygplansmuséet. Lillaro café har nu stängt fram till november så ni får ge er till tåls till dess. Men den som väntar på något gott....

Lillaro är superfint, en jättefin trädgård med gamla fina trädgårdsmöbler och många små skrymslen att sitta i, själva caféet är otroligt fin och mysigt, renoverat med varsam hand och säker blick för form och färg. Så här vill jag bo! Eller jag vill ha ett sånt här ställe! Förutom café finns en loppis (tänk fin-loppis med gamla vintagekläder) och en butik med jätteroliga fina lite småkitchiga prylar. Själva caféet erbjuder några olika sorters varma mackor och en massa fika, tex kladdkaka och lime/citronmarängpaj. Här finns te, kaffe, saft och läsk. Tyvärr ingen latte, men jag rycker faktiskt på axlarna åt det för det känns som en petitess i sammanhanget. Personalen är jättetrevlig och hjälpsam och verkar uppriktigt glada över mitt beröm.

Prisnivå; Mackorna kostar 79, fikat runt 30

Barnvänligt; Ja, hjälpsam personal, fin barnstol, och barn som inte äter massor kan dela på en macka (stor macka som delas i två delar)

Ta sig hit; Bil

Göra här; bada, besöka flygplansmuséet, eller kolla Upplev Bjäre för fler utflyktsalternativ.

Senast besökt; augusti 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar