fredag 1 februari 2013

På önskeutflyktslistan












Den här tiden på året är inte den allra mest utflyktsvänliga, det är kallt, det är mörkt, mycket är stängt och många sjukdomar härjar. Jag tycker det är mysigt med vinterutflykter men vi åker varken skridskor eller skidor så alla såna ställen går ju bort. Därför har jag nu istället gjort en liten önskelista, det är ställen jag vill besöka, det är ju ganska trevlig att sitta o planera framtida utflykter.... hoppas ni kan hitta några tips!

Den bla planet är namnet på det nya akvariet i Köpenhamn, fick tips av en på Facebook om detta ställe. De öppnar 22 mars. Vi gillar akvarier o att titta på fiskar så hit hoppas jag vi tar oss under våren.

Kronborg Jag har aldrig varit in på Kronborgs slott, bara utanför. Tycker det låter spännande o det finns roliga aktiviteter för barn.

Planetariet i Köpenhamn har jag länge tänkt ta med dottern till, hon är mkt inne på rymden just nu o planetariet verkar häftigt.

Fulltofta strövområde verkar ha jättemycket att erbjuda; Natur förstås, och även naturlekplats, en ny trädpromenad ovanför marken, natur- och kulturstig och detektivjakt. Dessutom finns ett café. Låter som ett perfekt ställe att besöka nån gång i vår.

Högevallsbadet i Lund är under ombyggnad, blev tipsad om att det snart öppnar igen, nu med nytt äventyrsbad. Kanske lagom till sportlovet?

Tykarpsgrottan öppnar inte förrän i maj, men jag har lovat dottern + hennes bästis en utflykt. En grotta med fladdermöss, visst låter det spännande?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar