lördag 20 april 2013

lekplatshäng

När vi bodde i Malmö hängde vi ganska mycket på lekplatser, det var ett ganska vanligt helgupplägg att vi först var lite i tex Folkets park för att sen gå och fika nånstans. Ganska trevligt, men på den tiden gjorde vi det så ofta så jag blev lite trött på det. Nuförtiden, med egen trädgård och även lite mindre tid över, gör vi det inte alls lika ofta. Och jag tänker såhär, det är ju inte det att jag tycker det är såå fantastiskt roligt att hänga på lekplatser men jag tänker att som en del av en utflykt där vi ser till att alla får göra nåt de tycker är roligt så är det ju helt ok. Jag är ju utefreak och måste va ute när det är fint väder, och lekplatser uppmuntrar ju till rörelse osv så det är ju bra. Jag gillar att vara i olika städer o upptäcka nya delar av städer jag redan varit i, och så kan man ju kombinera det där lekplatsbesöket med en fika eller lunch, kanske titta in i en butik eller två och så är alla hyfsat nöjda. Idag var vi i Öresundsparken på lekplatsen hopp i topp, en rätt rolig lite annorlunda lekplats med trampolin (nedsänkt i marken med mjukt område omkring), en snurrgrej, klätterställning, sandlåda med grävskopa mm. Vi åt goda mackor på Etoile som ju ligger ganska nära Öresundsparken. Till mig o barnen köpte jag två mackor och en frukost, då kunde lilla få yougurt och liten lagom macka, medan jag tog kaffen som ingick o så delade vi lite på juicen. 79 spänn kan ju kännas lite i överkant för en macka men gott är det o bra kvalitet, och en solig vägg att sitta vid.

För andra lekplatstips kan du alltid titta i lekplats-kategorin, För fler lekplatser i Helsingborg titta även här.
Här kommer några tips där man kan kombinera lekplatshäng med schysst fika.

Landskrona:

*Lekplatsen vi vattentornet precis vid havet + fika på Why not café på Citadellet
*Lekplatsen bredvid stadsteatern + fika på Café 261
*Den stora lekplatsen norr om Citadellet

Helsingborg:

*Stadslekan vid Stadsbiblioteket + fika på Cafe Krook
*Pirater i sikte på Gröningen, kombineras med något ställe i Norra Hamnen
*Båtlekplatsen på Råå kombineras med lunch på Trivas om det råkar vara vardag, eller Veras Deli

(bilden är från Teaterlekplatsen i Landskrona)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar