torsdag 22 januari 2015

Söndagsutflykt till Båstad

Det här är egentligen en utflykt från i höstas som jag aldrig kom mig för att lägga ut...
Jag gillar söndagar och söndagsutflykter och även om många ställen har stängt på söndagar så finns det också ställen som är extra utflyktsvänliga just en söndag med söndagsbrunch mm. Denna söndagen blev det en utflykt till Båstad, vi körde upp efter att ha lämnat stora barnet på ett kalas och började med förmiddagsfika på Cafe Continental - detta är verkligen ett ställe med generösa öppettider men däremot har det nog bytt ägare/inriktning sen jag var här sist och jag upplevde tyvärr att utbudet blivit tråkigare. Men det var trevligt med en kaffe på den soliga uteserveringen. Jag gillar verkligen förmiddagsfika och i och med att vi sällan får tillfälle till det (barnen blir ofta hungriga snabbt o det blir tidig lunch i ställt) så känns det extra lyxigt när vi väl får till det.

Efter fikan gick vi längs havet ner mot hamnen, stannade till en stund på den stora roliga lekplatsen som ligger längs gångvägen precis vid vattnet och gick ner till stranden en sväng. Sen blev det lunch på Sands bakficka - ett trevligt ställe med både fika o mat. För mig blev det god fisksoppa för 135 kr, maken körde på dagens soppa som var Gulasch (95 kr) och lillen fick korv och pommes (55 kr). Även här satt vi i solen o kände oss glada, mätta o nöjda efteråt.

Här kan man hänga i vår o sommar tänker jag och vill man äta + bada finns det många alternativ i hamnen.

En enkel okomplicerad men trevlig utflykt helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar